Într-o semiclasică pentru rutierii "supersonici", britanicul Mark Cavendish (Sky) s-a dovedit cel mai puternic dintre cei puternici, după ce i-a învins clar la sprintul în masă pe bielorusul Yauheni Hutarovich (Francaise des Jeux) şi pe olandezul Kenny van Hummel (Vacansoleil). Este prima victorie în Europa, în acest an, pentru Cavendish, care a testat în condiţii de stres maxim trenul celor de la Sky, în care Christopher Sutton, cîştigătorul de anul trecut din Kuurne–Bruxelles–Kuurne, a făcut o muncă exemplară.
Kuurne–Bruxelles–Kuurne. 198 de kilometri în buclă, cu startul subzîmbetul violent al lui Ambroos, măgăruşul mascotă al primăriei din Kuurne, aceleaşi pavate hurducăite pînă în vecinătatea capitalei Europei, după care hîrjoana teribilă a sprinterilor în căutarea prim-planului pentru a stabili cine are onoarea să şifoneze primul linia de sosire. Kuurne, orăşelul cu nume ca un vuiet de obuz, înfrăţit cu autohtona Chiuza, o mică aşezare din Bistriţa-Năsăud, arena perfectă pentru a doua zi din "primăvara belgiană".
Belgianul Tom Boonen (Omega Pharma-Quickstep) a fluturat pistolul de avertizare în Omloop Het Nieuwsblad, cu doar 24 de ore înainte, Garmin şi-a arătat dinţii, BMC a văzut cum e înghiţită de propria umbră, Sky a devenit o orchestră infernală, odată cu descălecarea campionului mondial, britanicul Mark Cavendish, iar Mark Renshaw (Rabobank) şi André Greipel (Lotto-Belisol) ne-au adus aminte că "toţi ne tragem de la Highroad". Kuurne–Bruxelles–Kuurne i-a avut la start pe toţi cei dispuşi să facă istorie în cursele de o zi.
O evadare stranie s-a coagulat în jurul belgianului Greg Van Avermaet (BMC), locul 5 în Omloop Het Nieuwsblad, plutonul semnînd biletul de voie şi pentru Jérôme Baugnies (Netapp), Julien Fouchard (Cofidis), Koen Barbe (Landbouwkrediet), Gilles Devillers (Landbouwkrediet-Euphony), Nico Eeckhout (An