Google se pregăteşte să introducă începând de mâine noile reguli de intimitate pentru toţi utilizatorii săi. Deja mai multe grupuri de apărare a drepturilor omului au protestat, iar o agenţie franceză investighează legalitatea demersului gigantului IT.
Compania californiană a anunţat schimbările de luna trecută, prin mesaje către toţi utilizatorii. Acestea ar unifica politica asupra datelor personale şi va permite gigantului IT să facă o legătură directă între căutările de pe motorul Google, email, YouTube şi Google+, scrie presa internaţională.
Astfel, reclamele care vor fi direcţionate către cei care au un email pe serviciul Gmail vor fi influenţate de căutările acestora, practica de „target advertising" fiind criticată de foarte mulţi internauţi. Google spune că va crea un profil unificat şi va lua în calcul interesele unei persoane şi istoria căutărilor. În plus, ei spun că a combina datele într-un singur profil vor transforma datele într-unele mai relevante prin navigarea „cross" între mai multe servicii. Practic, noile reguli adună la un loc 70 de reguli diferite pe care le au produsele deţinute de Google.
Reprezentanţii companiei au spus că „Dacă ai un cont pe Google putem să îţi sugerăm diverse căutări sau să croim rezultatele pe interesele tale. Rezultatele sunt bazate pe interesele exprimate pe Google+, Gmail şi YouTube. Vom înţelege mai bine ce cauţi şi ce primeşti şi vrem să-ţi oferim date mai rapid".
Google, criticată în Europa
Decizia Google a fost analizată de către reprezentanţii Uniunii Europene şi de către CNIL - comisia naţională franceză pentru informatică şi libertăţi. CNIL a declarat că explicaţiile Google sunt prea vagi şi dificil de înţeles, chiar şi pentru experţii în intimitatea datelor.
„Analiza noastră preliminară arată că politica Google nu este în acord cu cerinţele şi directivele europene în privinţa p