Românii pun în coşul de cumpărături tot mai multe mărci proprii ale magazinelor, ceea ce aduce retailerilor vânzări de sute de milioane de euro.
Tendinţa românilor de a se orienta către lucruri ieftine şi investiţiile făcute de retaileri în mărcile proprii reprezintă factorii care au dus la înregistrarea unor vânzări mai bune pe acest segment de produse.
„O parte dintre consumatorii români şi-au schimbat obiceiurile de cumpărare, migrând dinspre mărcile naţionale înspre mărcile proprii, mai ieftine, dar cu aceeaşi calitate. Dat fiind contextul economic mondial, românii au început să economisească şi să fie foarte atenţi cu bugetul lor de cumpărături", a declarat pentru „Adevărul" Andreea Mihai, director marketing al companiei Carrefour România.
Vânzările, în creştere
Criza economică a reprezentat o oportunitate pentru retailer, astfel că vânzările produselor de tip marcă proprie au crescut de la un an la altul, ajungând în 2011 la un procent de 10-12% din cifra de afaceri a firmelor, potrivit datelor celor mai importanţi jucători din piaţă.
„În 2011, mărcile proprii au reprezentat 12% din cifra de afaceri. Ponderea acestor produse a crescut uşor faţă de 2010", a spus Andreea Mihai. Carrefour a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 5,154 miliarde de lei (1,184 miliarde de euro), astfel că ponderea de 12% a mărcilor proprii se traduce în vânzări de aproximativ 618 milioane de lei (142 de milioane de euro).
O pondere de 12% din totalul vânzărilor este ocupată şi de mărcile proprii ale retailerului Cora. „În acest moment, mărcile proprii înseamnă 12% din cifra noastră de afaceri. În 2011, faţă de 2010, ponderea mărcilor proprii a crescut cu câteva procente", ne-a spus Ana Maria Florea, reprezentant Cora.
Potrivit declaraţiilor din presă, Cora a obţinut în 2010 o cifră de afaceri de 1,530 miliarde de l