În septembrie vor incepe livrarile pentru B-Max, un model complet nou pentru cei de la Ford care se va fabrica doar la Craiova. Preţurile vor fi comunicate pe 22 martie simultan în toată Europa.
10.000 de oameni! Cam atîţia au fost ieri in Complexul Palexpo din Geneva. Fără public, doar ziarişti si specialişti invitaţi de către producători. Prima zi de presă. Lansări din 15 în 15 minute. Marea de oameni se mută de la un stand la altul. Privind de sus, pare un muşuroi de furnici care, după ce a devorat resturile de mîncare, a găsit o nouă pradă. Şi e destulă! 140 de maşini noi, premiere mondiale şi europene.
La Ford, înghesuială. În Europa, de maşinile mărcii se ocupă germanii. Nemţii sînt cei care au realizat B-Max, vedeta standului, un model complet nou care se va fabrica la Craiova. A venit să-l vadă şi Alan Mullaly, omul numărul 1 al americanilor şi boss-ul cel mare, preşedintele lui Ford Motor Company.
Acum exact un an de zile, Ford arăta tot la Geneva un concept care anunţa un nou model: Ford B-Max, prima maşină care se va produce exclusiv la fabrica din Craiova. "Nu vor fi mari diferenţe între concept şi modelul de serie", au spus atunci cei care l-au realizat. Primele imagini oficiale au confirmat acest lucru, iar momentul lansării oficiale a lui B-Max de ieri dimineaţă a fost unul fără surprize. Toată lumea ştia cum arată. Altul era secretul monovolumului, lăsat şi el să fie descoperit prin strategii de marketing cu ceva timp înainte de lansare. Primul monovolum fara montantul central.
Maşină fără stîlpul lateral
Ford a construit o maşină în care accesul în interior se face foarte usor datorită sistemului ingenios al uşilor laterale care oferă acces facil în interior. E ciudat să vezi un automobil, fie el şi monovolum, fără montantul central, stîlpul mai pe româneşte, care desparte cele două uşi. Invenţia celor de la Fo