În ciuda faptului că, peste două săptămâni, cursele low-cost se vor muta de la Băneasa la Otopeni, conducerea CFR Călători a anulat trenul Henri Coandă Expres. Sursa: LIBERTATEA
Pe 25 martie, toate companiile aviatice low-cost care operează acum pe Aeroportul Băneasa se vor muta la Otopeni, iar traficul de pe primul aeroport al ţării va creşte cu aproximativ 50%.
Dacă anul trecut aeroportul a fost utilizat de aproximativ cinci milioane de pasageri, este de aşteptat ca în 2012 numărul lor să crească la 7,5 milioane. Făcând un calcul simplu, rezultă o medie de peste 20.000 de persoane pe zi. Acestora li se adaugă cei veniţi să-i conducă sau să-i întâmpine pe pasageri la aeroport. Cu alte cuvinte, o oportunitate de transport extraordinară.
În atare situaţie, orice operator de transport se gândeşte să mărească frecvenţa curselor către şi dinspre aeroport. CFR Călători a procedat exact pe dos, anulând trenul Henri Coandă Expres.
Nu mai circulă din ianuarie
Deja, trenul nu mai circulă de la sfârşitul lui ianuarie. "Atunci ne-au anunţat că circulaţia trenului se întrerupe din cauza ninsorilor. Şi nins a rămas", ne-a declarat, sub protecţia anonimatului, un angajat al aeroportului.
Ninsorile au trecut de mult, s-a topit şi zăpada, dar trenul tot nu circulă, cu toate că în Gara de Nord încă mai există bannerele care semnalează existenţa lui. Surse din cadrul CFR Călători ne-au declarat că se ia în calcul la modul serios posibilitatea de a nu mai fi reintrodus trenul, din cauza numărului redus de călători.
Cum explică CFR Călători situaţia
Oficial, conducerea CFR Călători spune că "anularea acestor trenuri a fost prelungită deoarece acest tip de serviciu combinat tren/auto este reanalizat în vederea identificării unor soluţii menite să sporească atractivitatea şi în final repoziţionarea în condiţii optime