Primele evaluări au loc chiar în luna mai a acestui an, însă vor fi organizate în sistem pilot, doar în anumite şcoli. Sursa: VLAD STĂNESCU
Începând de anul următor, vor participa la evaluările naţionale toţi elevii din clasele a II-a şi a VI-a, iar la clasa a IV-a examinarea se face doar pe un eşantion.Toate examenele vor fi susţinute în luna mai.
Evaluarea elevilor de clasa a II-a
Testarea cuprinde două probe: scris-citit şi matematică, iar rezultatul evaluării va fi folosit pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde se impune acest lucru. În anul şcolar 2011-2012 programul pilot va cuprinde un eşantion de elevi, iar evaluarea va avea loc în 22 şi 23 mai. Planurile individualizate de învăţare sunt comunicate părinţilor/ tutorilor legali şi constituie elemente din portofoliul educaţional al elevului.
Testele de evaluare vor respecta următoarele cerinţe: formulare clară şi în concordanţă cu programele şcolare, nivel mediu de dificultate, trebuie să fie administrate în două secvenţe de evaluare a căror durată cumulată să fie de maximum 50 de minute.
Evaluarea elevilor de clasa a IV-a
Este o evaluare standardizată, realizată pe un eşantion de elevi din şcoli de stat şi private, iar scopul acesteia este de a furiniza date pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel liceal. Anul acesta, se va organiza în sistem pilot, pe un eşantion de elevi, în data de 9 mai 2012. Elevii vor fi testaţi la: limba română, limba maternă (cei care studiază în limbile minorităţilor naţionale) şi matematică. Rezultatele vor fi incluse într-o bază de date la nivel de sistem, fără a se constitui într-un criteriu de ierarhizare pentru unităţile de învăţământ eşantionate, pentru colectivele la care s-a administrat testul sau, individual, pentru elevii participanţi.
Probele diferă de la an la an
La începutul fiecărui an, Mini