Vânzările gupului german Volkswagen, cel mai puternic producător auto european au crescut în primele două luni ale anului 2012 cu 7,7%, până la 1,29 milioane de vehicule. China a rămas cea mai mare piață a companiei în timp ce zona Europei Occidentale rămâne un factor de instabilitate.
Luna februarie a fost una profitabilă pentru nemții de la Volkswagen. Cele 642.300 de unități comercializate înseamnă o creștere cu 15,1% a livrărilor către clienți însă nu toate piețele și nici toate mărcile grupului nu participă la acest maș triumfal în fruntea producătorilor auto europeni.
Conform oficialilor Volkswagen, în primele două luni ale anului, nu mai puțin de 350.600 de unități au fost comercializate în China, în creștere cu 13,4% față de aceeași perioadă din anul precedent. Acest rezultat menține piața asiatică pe primul loc în vânzările grupului. O majorare importantă a vânzărilor a avut loc și pe continentul nord-american (+36,5%), unde Volkswagen a livrat clienților 76.000 de vehicule.
În Europa situația nu este deloc la fel de roz. De fapt, cele două zone ale continentului au un comportament complet diferit. În timp ce în zona central-estică au fost vândute 89.200 de unități, în creștere cu 34,2%, partea occidentală – acolo unde se află și cele mai mari piețe (Germania, Franța, Marea Britanie, Italia și Spania) – a stricat bilanțul germanilor afișând un recul de 7% care poate fi tradus prin comercializarea a numai 281.200 de autoturisme.
SEAT, o marcă în derivă
Este interesant de observat că, în ciuda eforturilor făcute de nemți, care au investit sume importante în subsidiara spaniolă și încearcă din răsputeri să o susțină cu modele noi, SEAT continuă să fie „oaia neagră” a grupului. În lunile ianuarie și februarie, marca iberică a livrat doar 44.800 de autoturisme înregistrând un recul de 12,2%.
În același timp vânzările Skoda,