Expoziţiile dezvoltatorilor nu mai atrag clienţi, ci doar vizitatori. Nici măcar promoţiile de criză – casă plus maşină – nu îi mai atrag pe români.
De când a început criza, dezvoltatorii imobiliari se prezintă la târgurile de profil cu diverse artificii pentru a atrage clienţi, dar se pare că aceste oferte nu îi încântă deloc pe vizitatori de vreme ce volumul tranzacţiilor rămâne îngheţat. Locuinţele plus mobilă, locuri de parcare sau maşină sunt principalele promoţii prin care dezvoltatorii încearcă să-şi vândă produsele. Vizitatorii vor însă preţuri mai mici şi locuinţe care să se afle în oraş, nu în afara lui. Asta s-a întâmplat şi la Târgul Imobiliar Project Expo, care a avut loc în acest weekend, la Sala Palatului din Capitală, unde au fost prezenţi 47 de expozanţi - companii imobiliare, dezvoltatori, firme de construcţii şi brokeri.
La deschiderea târgului, vizitatorii nu s-au înghesuit să vadă ofertele dezvoltatorilor, însă cei care i-au trecut pragul ştiau exact ce voiau. Aveau bugete clar stabilite, iar preţurile expozanţilor nu i-au încântat la o primă vedere. „Locuinţele sunt scumpe. Este prea mult 1.000 de euro pe metru pătrat. Un român nu-şi poate permite să cumpere o astfel de casă şi, mai ales, că este şi în afara Capitalei.
Gândiţi-vă şi la costurile pentru transport", ne-a declarat Adriana T., un vizitator de la târg. Ea este interesată de achiziţia unei locuinţe de trei ani şi spune că nu a găsit încă o ofertă rezonabilă până acum. „O persoană ar trebui să-şi achiziţioneze o locuinţă în patru-cinci ani, nu în 40 de ani. Un preţ bun ar fi de 300 de euro pe metru pătrat", a mai spus Adriana T.
Un alt vizitator a venit la târg în căutarea unei locuinţe care să nu depăşescă un preţ de 50.000-60.000 de euro. Însă nu a găsit în cadrul expoziţiei o ofertă corespunzătoare cerinţelor lui. „Am găsit un apartament într-o cas