Când deţii, încă înainte de deschiderea oficială, un record mondial şi o culoare unicat în palmares, cum îţi faci intrarea în lume? Bannere prin tot oraşul? Reclame pe internet? Campanii pe reţelele de socializare? Nu. Eşti special până la capăt şi faci un parfum care să te reprezinte, exact ca o starletă de la Hollywood. Arăţi că ai personalitate. Asta e strategia pe care japonezii au folosit-o pentru a promova... nu, nu un star de cinema, nici o vedetă rock, ci un turn din Tokyo.
Tokyo Sky Tree este noua senzaţie a metropolei japoneze. Desemnat anul trecut de Guinness World Records ca fiind cel mai înalt turn de sine stătător din lume – adică: turn şi-atât, nu apendice al vreunei alte clădiri –, având 634 de metri, va folosi nu doar ca releu (de unde se va transmite numai semnal digital, schimbând faţa televiziunii japoneze), ci va fi şi un important centru comercial.
La baza colosului de metal, pe patru hectare, a fost amenajată una dintre cele mai moderne zone comerciale ale oraşului. Cu magazine, restaurante, un hotel şi chiar un teatru şi un acvariu, zona promite să devină curând cel mai vizitat complex din capitala japoneză. Însă oricât de atractiv e să mergi la shopping, magia se află o idee mai sus. Tokyo Sky Tree are două punţi de observare, una la 350 de metri şi alta la 450 de metri, de unde va putea fi admirat nu numai oraşul, ci şi Muntele Fuji. Iar în restaurantul de pe cea mai înaltă dintre platforme poţi lua o cină romantică, în vreme ce priveşti spre muntele care se înveleşte în catifeaua nopţii...
Turnul mai are ceva special: o culoare proprie. Nuanţa în care este vopsit e un alb special, cu tente albăstrui, ce aminteşte de un cer senin, denumită oficial Sky Tree White – Aojiro, în limba japoneză. Culoarea a fost aleasă special pentru a se potrivi cu numele pe care chiar japonezii l-au ales, democratic (sic!), prin vot public