In conditiile in care industria financiara se confrunta cu o deteriorare a opiniei publice si un val de noi reglementari, o banca americana adopta un nou principiu in relatia cu clientii sai: Daca nu-i poti invinge, alatura-te lor.
Barclays a anuntat recent lansarea unui nou card de credit care va utiliza scocial media pentru a externaliza decizia privind anumite caracteristici ale cardului, printre care si dimensiunea comisioanelor. Telul bancii este de a restabi increderea printre consumatorii din ce in ce mai precauti si de a fixa un nou nivel in ceea ce priveste transparenta cardurilor de credit, potrivit The Washington Post.
Institutia planuieste chiar sa dezvaluie cat castiga de pe urma cardului de credit si, poate, sa returneze o parte din bani consumatorilor.
"Este simplu si transparent, iar oamenii au un cuvant de spus cu privire la modul in care functioneaza aceste caracteristi", a spus Paul Wilmore, directorul executiv al diviziei pentru clienti al Barclaycard din SUA.
Potrivit unui sondaj desfasurat in Statele Unite, 36% dintre americani nu au incredere in bancile americane. Mai putin de un sfert dintre persoanele chestionate au manifestat o atitudine pozitiva fata de banci.
Iar acest sentiment s-a materializat in momentul in care Bank of America a incercat sa introduca un comision de 5 dolari pentru cardurile de debit. Clientii furiosi s-au grupat in mediul online, au semnat o petitiei si au orfanizat ziua "muta-ti banii". Institutia a fost nevoita in cele din urma sa retraga comisionul.
Clientii nu sunt singurii reticenti cu privire la banci. Congresul american a adoptat o serie de reforme cu privire la industria cardului de credit in urma cu trei ani, in scopul limitarii majorarilor de dobanzi si comisioane. Potrivit noului Birou pentru Protectia Consumatorului Financiar, au fost in