O ţară mică, dar cu o voinţă şi o determinare colosale! Conducătorii acestui stat au realizat că singura modalitate pentru a evolua este investiţia în infrastructură. Astfel mai bine de jumătate din PIB-ul acestei ţări a fost alocat construcţiei de drumuri - adică peste 13 miliarde de dolari.
În ultimii 10 ani Panama s-a dezvoltat surprinzător: sute de zgârie nori au populat Cinta Costera, apoi cartiere luxoase de vile au apărut "din senin", ca în prezent infrastructura să fie prioritatea numărul 1 a autorităţilor.
Se pare însă că reţeta a mers. Micul stat a făcut dribling cu criza economică, ocolind-o cu mare dibăcie, cu toate că inflaţia a crescut exponenţial.
Însă acest plan nu este deloc lipsit de riscuri, economia ţării riscând să se prăbuşească dacă datoriile nu sunt plătite la timp (datoria externă crescând cu 10%, în timp ce PIB-ul a crescut numai cu 7,3%).
Dar, potrivit unor avocaţi locali multe din proiectele de infrastructură sunt finanţate prin vânzarea de obligaţiuni către structuri guvernamentale, care au lichidităţi, astfel acest proces ţine în frâu datoria publică şi sistemul fiscal al statului.
Potrivit datelor oficiale, obţinute de jurnaliştii de la Business Insider, datoria publică a statului Panama este de 50% din PIB. Însă în următorii cinci ani vom vedea dacă acest plan a dat roade, sau dacă drumurile din Panama au devenit "autostrăzi spre nicăieri" cum se întâmplă în China.
O ţară mică, dar cu o voinţă şi o determinare colosale! Conducătorii acestui stat au realizat că singura modalitate pentru a evolua este investiţia în infrastructură. Astfel mai bine de jumătate din PIB-ul acestei ţări a fost alocat construcţiei de drumuri - adică peste 13 miliarde de dolari.
În ultimii 10 ani Panama s-a dezvoltat surprinzător: sute de zgârie nori au populat Cinta Coste