CFR Călători a reacţionat la semnalele trase de EVZ şi a anunţat miercuri că va repune în circulaţie trenurile Henri Coandă Expres, care fac legătura dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Sursa: CFR Călători
Circulaţia trenurilor va fi reluată din 23 martie, cu două zile înainte de mutarea curselor aeriene low cost de pe Băneasa pe Otopeni.
"În contextul transferului activităţii companiilor de zbor low-cost de la Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu (Bucureşti Băneasa) la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni), acest tip de transport suburban - tren+auto va fi reluat experimental, circa două luni, pentru a se a putea face o evaluare a pieţei pe această rută. În funcţie de nivelul de trafic, se va lua o decize finală asupra menţinerii în circulaţie a trenurilor Henri Coandă Expres", au precizat oficialii CFR Călători.
Chiar dacă circulaţia trenurilor va fi reluată, rămân aceleaşi probleme din cauza cărora pe această rută nu erau foarte mulţi călători. În primul rând, tariful de 8,1 lei pe călătorie este prohibitiv, în comparaţie cu cel de numai 3,5 lei practicat de RATB la autobuzele 780 şi 783. Apoi, peronul de la P.O. Aeroport Haltă este undeva în mijlocul câmpului, iar dacă plouă sau ninge nu ai unde să te adăposteşti, deoarece copertina a fost furată şi dusă la Remat. Nu în ultimul rând, transferul călătorilor de la haltă în incinta aeroportului se făcea cu un microbuz de doar 14 locuri, cu un portbagaj neîncăpător.
S-a oprit odată cu ninsoarea. Şi nins a rămas
Comunicatul CFR Călători precizează negru pe alb că transferul călătorilor de la peron la aerogară se va face tot cu microbuze, şi nu cu autocare mai încăpătoare.
Circulaţia trenurilor respective fusese întreruptă cu ocazia viscolului de la finele lunii ianuarie.
"Măsura anulării trenurilor Henry Coandă Expres care rea