În ultimii ani s-a observat o distanţare între mediul de cercetare, care ar trebui să contribuie la inovare, şi mediul de afaceri, a declarat miercuri în cadrul unei conferinţe de presă Dragoş Ciuparu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică (ANCS).
"In România există 15.000 de grupuri internaţionale, din care doar 33 de firme au puterea de decizie la noi, iar acestea nu o să decidă să investească în cercetare. Mai există puţine companii româneşti, circa 4.500 de grupuri, iar acestea vând încet-încet", a afirmat Cristian Pârvan, secretar general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România.
Reprezentantul oamenilor de afaceri a mai spus că dacă pierdem şi inovarea înseamnă că vom devenii în cel mai bun caz o simplă piaţă de consum. "O ţară care nu produce, nu are venuturi", a mai spus Cristian Pârvan.
In opinia directorului general al Institului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică, Doina Banciu, cercetarea nu se poate face singură business.
"Dacă vorbim de dezvoltare durabilă prin inovare trebuie să luăm în calcul următoarele aspecte: cadrul legislativ şi infrastructura, resursa umană şi resursele financiare", a subliniat oficialul institutului.
In ceea ce priveşte investiţiile în cercetare, un reprezentant al Centrului de Inginerie al Renault(RTR) a declarat că grupul a investit în cinci ani 200 de milioane de euro în România, din care 166 de milioane de euro au fost direcţionaţi către cercetare.
"In cinci ani au fost angajaţi 2.500 de oameni, iar 60% din personal au fost absolvenţi", a mai spus oficialul Renault.
Intâlnirea organizată miecuri cu oameni de afaceri şi reprezentanţii a diverse instituţii de cercetare face parte din proiectul "Dezvoltarea capacităţii Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică de elaborare a politicilor publice în domeniul inovării şi a transfer