Miercuri, 21 martie, 178 de şcoli din ţară au organizat testarea elevilor în cadrul proiectului OECD-PISA 2012. După testarea anterioară, România a ocupat locul 49 din 65. Primele îmbunătăţiri ar putea apărea la următoarea testare, peste trei ani.
Au susţinut examenul 5.200 de elevi de gimnaziu şi liceu cu vârsta de 15 ani. În ciclul de testare 2012, domeniul principal al evaluării a fost matematica.
Testele arată cât sunt de pregătiţi tinerii pentru piaţa muncii
Programul OECD-PISA evaluează în ce măsură elevii aflaţi spre finalul educaţiei obligatorii deţin unele dintre competenţele-cheie, cunoştinţele şi deprinderile de bază esenţiale pentru continuarea studiilor, participarea deplină la viaţa socială sau pentru integrarea pe piaţa muncii. Fiecare participare a României de până acum a avut rezultate dezastruoase şi nu este exclus ca şi în acest an să se întâmple la fel.
Primele "salturi", peste trei ani
"La noi există o problemă de abordare curriculară. După noua lege, cu o curriculă centrată pe competenţe şi evaluări transdiciplinare la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, vom avea un salt semnificativ, însă nu în viitorul apropiat", spune Cristian Mirescu, directorul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare. Primele îmbunătăţiri ar putea apărea peste trei ani, când vor susţine testul elevii care sunt acum în clasa a VI-a şi care vor participa anul acesta la o testare transdisciplinară.
Cum se desfăşoară examenul
Elevii primesc o broşură de test cu durata de două ore, conţinând atât itemi ce vizează competenţele de matematică şi rezolvare de probleme în situaţii autentice ce pot fi întâlnite în viaţa adultă (75%), cât şi itemi de citire/lectură (15%) şi ştiinţe (10%). Sarcinile de lucru au ca punct de pornire texte non-literare, grafice, diagrame, hărţi, imagini, reprezentări schematice etc. De asemenea, elevii primesc pentru com