Daca cineva intra pe poarta uzinei Dacia Renault din Pitesti si intreaba cine este cel mai vechi om de acolo, probabil ca primul nume care apare este cel al lui Constantin Stroe.
Zeci de ani in slujba unuia dintre cele mai cunoscute branduri romanesti nu l-au transformat pe inginerul nascut la 24 martie 1942 intr-un personaj prea important pentru a da mana, oricand, cu muncitorii de la linia de asamblare.
Povestea lui Constantin Stroe incepe in 1968 cand, proaspat iesit de pe bancile Universitatii Politehnice din Bucuresti, s-a angajat ca inginer la Uzina de Automobile Pitesti.
In decursul celor peste 30 de ani de activitate, Constantin Stroe a avansat treptat in cadrul companiei, ocupand succesiv functiile de sef de atelier, inginer sef si director tehnic.
In noiembrie 1987, la doua saptamani de la "Revolta de la Brasov", a fost dat afara de la Dacia deoarece a refuzat sa preia conducerea fabricii de autocamioane, in ciuda faptului ca propunerea a facuta de primul-ministrul Constantin Dascalescu la initiativa lui Nicolae Ceausescu.
"L-am refuzat pe Dascalescu de cinci ori in ziua aia. M-a tinut de dimineata de la opt pana la doua, ma mai introducea in birou zece minute, eu spuneam nu, iar ma dadea afara, iar ma chema. Nu ma lasa sa plec", povesteste Stroe, in cadrul unui interviu acordat Gandul.
A lucrat apoi o perioada la turnatoria din Slatina, apoi la Intreprinderea de Piese si Subansamble Auto din Scornicesti si la Oltcit Craiova. In 1988, a fost numit director la Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Acolo a creat si lansat Dacia Lastun, unul dintre simbolurile perioadei comuniste.
In 1990, s-a intors la Pitesti, in functia de director general al uzinelor Dacia, functie pe care si-a pastrat-o si dupa privatizarea societatii. A devenit vice-presedinte al Consiliului de Adminis