Grupul american Apple Inc intenţionează să-şi majoreze investiţia în China. Decizia a fost luată în aceste zile, când directorul general Tim Cook vizitează statul asiatic şi are întâlniri cu oficialităţile chineze, transmite Bloomberg. Sursa: CODRIN PRISECARU
China este a doua mare piaţă a Apple după cea din SUA, a anunţat Cook în octombrie.
"Apple a făcut o treabă foarte bună cu numărul relativ mic de magazine de retail pe care le are aici. Provocarea acum este să extindă în China modelul de retail care a avut succes în SUA", a explicat David Wolf, director general al firmei de consultanţă Wolf Group Asia. Apple are şase magazine în China: două în Beijing, trei în Shanghai, câte unul în Sanlitun şi Hong Kong.
"China este foarte importantă pentru noi şi aşteptăm cu nerăbdare să realizăm investiţii chiar mai mari pe această piaţă şi să înregistrăm creştere", a declarat un purtător de cuvânt al Apple, fără a oferi şi alte detalii.
Şeful Apple ar putea evalua condiţiile de muncă din fabricile chineze unde sunt asamblate produsele iPhone şi iPad. În China, Foxconn este cel mai mare fabricant de produse şi componente electronice şi în prezent asamblează iPad-uri şi iPhone-uri pentru Apple Inc. Foxconn a anunţat că face tot posibilul pentru a ameliora condiţiile de muncă, după un lanţ de sinucideri în rândul angajaţilor unei uzine.
Apple pierde teren în China
Deşi a redobândit poziţia de lider pe piaţa mondială a telefoanelor mobile inteligente (smartphone), Apple continuă să piardă teren pe piaţa din China, unde în trimestrul patru 2011 a căzut pe locul al cincilea după ZTE, iar cota sa de piaţă a scăzut la 7,5% în T4 de la 10,4% în T3.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă Gartner, în trimestrul octombrie-decembrie 2011 grupul sud-coreean Samsung a detronat Nokia, devenind noul lider al pieţei d