Încep această rubrică adresîndu-mă autorităților locale și centrale, dar și oamenilor de afaceri din România care cred că filmul de animație nu este o afacere. Citînd știrea de mai jos, apărută în presa americană, o să observați că filmele de animație sînt cele mai profitabile investiții din industria cinematografică.
Conform unui studiu realizat de SNL Kagan din SUA, cele mai profitabile investiții din industria cinematografică au fost filmele de animație care au avut bugete cuprinse între 90 și 100 de milioane de dolari. Cele cinci filme din această categorie au înregistrat un profit cu 292% mai mare decît bugetul pe care l-au avut la dispoziție.
Încasările medii înregistrate de cele 101 filme de animație lansate în ultimul deceniu s-au ridicat cu 108.4 procente deasupra costurilor. Producția Shrek 2 a studiourilor DreamWorks Animation conduce în clasamentul filmelor de animaţie, cu un profit cu 462% mai mare decît bugetul total.
Această statistică demonstrează că filmul de animație are succes. Anul trecut, în România, producția Disney Tangled, lansată în sălile de cinema la începutul lunii ianuarie, a adunat 1.115.266 de dolari în 17 săptămîni. Filmul de animație realizat de DreamWorks Animation Puss in Boots/ Motanul încălțat, lansat în cinematografele românești în luna decembrie, a făcut încasări de 1.332.064 de dolari în 18 săptămîni (și încă rulează în România).
În concluzie: acum este momentul să investiți în industria animației. Nu zice nimeni să realizați filme de animație cu bugete mari, precum producțiile Disney-Pixar sau DreamWorks Animation. Vă reamintesc că bugetul filmului românesc de animație Crulic a fost de 292.000 de euro (75% finanțare din România, inclusiv CNC, și 25% din Polonia). Polish Film Institute a finanțat cu 50.000 de euro, iar Fondul Regional din Cracovia a oferit 10.000 de euro. @