Încrederea românilor în economie s-a îmbunătăţit uşor în primul trimestru din 2012, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, însă ţara rămâne în categoria în care predomină pesimismul în rândul consumatorilor, într-un clasament realizat de compania de consultanţă Nielsen pentru 56 de ţări.
În primul trimestru al anului, încrederea românilor în economie a urcat cu un punct, la 61 de puncte, iar ţara s-a menţinut pe poziţia 47.
Pe ultimele zece locuri în studiu se se află Polonia/Irlanda, România, Japonia, Spania, Franţa, Coreea de Sud, Croaţia/Italia, Portugalia, Grecia şi Ungaria.
India s-a menţinut pe prima poziţie, cu de 123 puncte, sub recordul de 137 de puncte stabilit tot de statul asiatic în 2006, la un an de la lansarea sondajului trimestrial al Nielsen. India este urmată de Arabia Saudită, Filipine/Indonezia, Brazilia/China, Thailanda/ Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, Peru, Columbia/Norvegia şi Egipt.
La nivel global, încrederea consumatorilor a urcat uşor faţă de trimestrul al patrulea al anului trecut, indicatorul avansând cu cinci puncte, la 94 de puncte, susţinut de o revenire puternică în SUA.
Aproape 55% din persoanele consultate au descris ca bună sau excelentă starea finanţelor personale pentru următoarele 12 luni, în urcare de la 52% în trimestrul anterior, în timp ce 33% au indicat că este o perioadă potrivită pentru a cumpăra bunuri pe care le doresc.
Creşterea încrederii în SUA, de nouă puncte, la 92 de puncte, cel mai ridicat nivel din trimestrul al treilea din 2007 a depăşit creşterile din majoritatea celor 56 de ţări analizate.
Asia Pacific a fost în primul trimestru regiunea cu cea mai ridicată încredere din lume, urmată de America Latină.
Ungaria a rămas din nou pe ultima poziţie în privinţa încrederii consumatorilor, chair dacă situaţia s-a îmbunătăţit uşor faţă de trimestru