Blogosfera din România este o industrie care, în 2011, a tras 619.750 de euro din buzunarele companiilor, potrivit unui studiu realizat de blogul refresh.ro şi agenţia online de turism vola.ro.
Studiul s-a desfăşurat în perioada 1 februarie - 25 martie 2012 şi au participat 712 de bloggeri, în România fiind, conform zelist.ro, aproape 12.000 de bloguri active în ultimele 30 de zile.
Câţi bani au încasat bloggerii din România in 2011
Blogosfera din România este o industrie care, cel puţin la nivel declarativ, a cheltuit 619.750 euro din buzunarele companiilor în 2011. Jumătate de milion de euro a fost încasat de 51 de bloggeri, 8% dintre participanţii la studiul BR 2011, în timp ce un sfert de milion de euro a intrat în buzunarele unui numar de 13 bloggeri.
Din ce câştiga bloggerul bani? Advertorialele deţin fruntea clasamentului, cu 31% dintre răspunsuri, surclasând clasicele bannere, cu 23%, marketing-ul afiliat, cu 18% si proiectele speciale, cu 14%. La polul opus găsim branding de pagină, cu 4%, speaker invitaţi la evenimente, cu 3%, şi, cu câte un procent, publicitate în feed-ul RSS şi publicitate în video.
Care sunt cele mai utilizate reţele sociale
În 2011 Facebook a preluat conducerea reţelelelor sociale pe care activează majoritatea bloggerior din România, 95% dintre aceştia având un cont de Facebook. În 2009, doar 70% foloseau Facebook, Twitter fiind pe primul loc, cu 76%.
Profilul blogger-ului din România
Dacă ar fi să facem un profil al bloggerului din România, acesta ar avea următoarele caracteristici principale: este bărbat, are peste 25 de ani, locuieşte în Bucureşti, are studii superioare (facultate sau masterat) şi a început să scrie pe blog după 2009.
Succesul pentru bloggerul român: Trafic, număr de comentarii şi reacţii în social media
Succesul din punct de vedere al unui blogger este confe