Finala Europa League nu aduce numai fotbaliști de top la București, ci și bani. Aproximativ 30 de milioane de euro, după majoritatea estimărilor, inclusiv cele ale Federației Române de Fotbal. Sumele vor fi cheltuite de cei aproximativ 40.000 de turiști veniți pentru a vedea meciul, fie pe stadion, fie în piețele în care vor fi montate ecrane special pentru eveniment. București
Suporterii spanioli au petrecut aseară până târziu în centrul vechi
Sursa: Octavian Cocoloş
Cel mai mult au de câștigat proprietarii afacerilor din domeniul alimentației. Încă de marți, de la sosirea primilor suporteri, restaurantele, barurile și cafenelele din centrul orașului sunt pline. Marea majoritate a turiștilor vor da bani pe mâncare și băutură, unii dintre ei stând chiar mai multe zile, ceea ce face ca suma cheltuielilor lor să fie de multe milioane de euro.
Pe locul doi se clasează hotelurile din Capitală, al căror grad de ocupare a crescut în această perioadă până aproape de 100%. Cifra de afaceri suplimentară generată de eveniment este de câteva milioane de euro, însă este trasă cu mult în jos de capacitatea scăzută de cazare din București.
În total sunt disponibile aproximativ 13.000 de camere, cărora li se adaugă facilitățile de cazare din localitățile limitrofe. O parte a suporterilor nu vor apela însă la cazare, rămânând în România doar atât cât să urmărească meciul.
O parte importantă a banilor va ajunge la aeroportul Otopeni și la companiile de transport aerian. Aproape toți turiștii vor trebui să apeleze la avion pentru a ajunge în România, iar la o taxă de aeroport de 22 de euro pe pasager, aeroportul Otopeni și-ar putea crește veniturile cu aproape un milion de euro. Creșteri chiar mai mari ar avea operatorii aerieni, între ei și companiile românești Tarom și Blue Air.
Lipsa infrastructurii, mană cerească pentru ta