Finala Europa League este doar începutul unei poveşti de succes a turismului românesc, consideră Dan Matei Agathon, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii, fost ministru al Turismului. Sursa: VLAD STĂNESCU
"Acest demers trebuie continuat pe toate fronturile pentru că România are şansa să câştige economic imens din dezvoltarea turismului", a declarat Agathon, potrivit unui comunicat de presă al patronatului.
Potrivit acestuia, România ar trebui să încaseze mai mult din cei peste 1.000 de miliarde de dolari realizaţi de industria turismului la nivel mondial anual, conform cifrelor pe 2011. "Ar fi o şansă atât pentru bugetul de stat, cât şi pentru operatorii şi investitorii din turism", mai spune Dan Matei Agathon.
Cei 40.000 de turişti prezenţi ieri la Bucureşti s-au simţit extraordinar la Bucureşti, petrecând până în zori pe străzi şi în locurile amenajate, fraternizând cu românii şi degustând bunătăţile locale. "A fost cea mai bună reclamă turistică pe care a avut-o România până în prezent", spune Agathon. Acesta se aşteaptă ca mulţi dintre fanii care au venit în Bucureşti pentru meci să revină la Bucureşti ca turişti cu alte ocazii.
Am adunat un capital de imagine. Ce facem cu el?
România a dovedit cu această ocazie că poate fi o destinaţie turistică de excepţie şi că merită atenţia Europei şi a lumii, spun reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii.
Articolele din presa străină au dezvăluit farmecul misterios şi aparte al Bucureştiului şi au observat cât de bine s-au simţit turiştii în Capitală. Toate aceste remarci favorabile din presa străină şi felul în care spaniolii s-au manifestat cu exuberanţă pe străzi reprezintă un mare capital de imagine pentru România.
"Acest gen de evenimente trebuie repetat în România şi capitalizat de fiecare dată