Dacă doriţi să vă câştigaţi independenţa financiară, varianta unei afaceri la cheie este o soluţie optimă. Sursa: RĂZVAN PETRESCU
Aţi pus ceva bani deoparte şi aveţi nevoie de idei pentru a-i înmulţi? Există o reţetă care vă oferă acces la succesul brandurilor consacrate: franciza. Cea mai recent inaugurată franciză cunoscută în România este Subway, care, însă, implică un cost de 7.500 euro taxă de franciză plus 100.000 de euro investiţie în spaţiu.
În ultimii ani, au apărut sute de francize, unele venite de peste hotare, altele promovate de antreprenori români. Trebuie doar să vă decideţi câţi bani puneţi la bătaie şi în ce domeniu veţi activa.
Piaţa francizelor s-a cifrat la 1,2 miliarde de euro, anul trecut, potrivit lui Constantin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză. Conform acestuia, "există branduri mari din SUA, Canada, Italia şi Franţa interesate să intre pe piaţa românească". Ce francize caută românii? Cele de fast-food, servicii, în special jocuri de noroc, pariuri sportive şi saloane cosmetice, dar şi de retail, a spus Anton, la Expoziţia Internaţională de Franciză şi Branding, care a avut loc timp de două zile, la Bucureşti.
Când studiaţi piaţa, aveţi în vedere criterii precum taxa de franciză, de publicitate, numărul de angajaţi, unde trebuie să aveţi sediul, precum şi investiţia în amenajare şi pregătire.
Totodată, ţineţi cont şi de redevenţa pe care va trebui să o achitaţi lunar francizorului, ca procent din cifra de afaceri. Unele branduri nu practică taxă de franciză, iar altele nici măcar redevenţă, existând doar obligaţia de a cumpăra anumite produse.
Unul dintre domeniile care s-au dezvoltat în franciză în ultimii ani este cel al pariurilor sportive. Puteţi intra în afaceri precum Public Bet, Sky Bets Sport sau GSBet cu o taxă cuprinsă între 100 şi 2.500 de euro, în f