Tot mai multe firme din România încep să aloce sume importante de bani pentru investiţii care vizează protejarea mediului.
În ultimii ani, responsabilitatea socială a început să prindă contur şi în România, dar companiile merg pe un drum nebătătorit când vine vorba de CSR (Corporate Social Responsibility).
„În prezent, cele mai multe acţiuni CSR din România se focusează prea puţin pe adevăratele probleme ale societăţii", este de părere Dragoş Dehelean, coordonatorul evenimentului „CSR Lessons", eveniment care a avut loc în perioada 21-22 mai, la hotelul Pullman din Capitală.
„Haideţi să fim sinceri! Acţiunile de CSR la noi, până acum, s-au rezumat la simple donaţii sau acte caritabile, care sunt necesare, care ajută o anumită categorie defavorizată, copii, bătrâni etc., dar nu suntem pregătiţi pentru adevărata transparenţă, companiile nu sunt pregătite să răspundă întrebărilor presante şi urgente ale publicului", a afirmat Dragoş Dehelean.
Organizatorul „CSR Lessons" a subliniat faptul că era nevoie de un astfel de eveniment, în care să vedem exemple din alte ţări europene. Să vedem cum se comportă acolo companiile în contextul unei societăţi civile mult mai active, care urmăreşte cu mult mai multă atenţie activitatea companiilor.
„De exemplu, societatea civilă din Marea Britanie sau din Franţa vrea să ştie de unde provine ciocolata pe care o mănâncă. Dacă provine din ţări în curs de dezvoltare, în care se foloseşte munca sclavilor, e o problemă pentru francezi sau pentru nemţi", a mai spus Dehelean.
Acţiunile CSR, pentru profitabilitate
În ultimul timp, marile companii din România au început să se implice din ce în ce mai mult în acţiuni CSR,nu pentru că aşa este bine pentru mediu, ci pentru că le ajută în profitabilitatea pe termen lung.
„În cele mai multe cazuri, companiile mari se i