Consiliul Concurenţei din Elveţia a sancţionat BMW cu o amendă de 156 milioane franci elveţieni (130 milioane euro), deoarece producătorul auto german a împiedicat rezidenţii elveţieni să cumpere automobile din alte ţări europene, după creşterea puternică a preţurilor pe piaţa locală.
Aprecierea francului în ultimii ani a ridicat preţurile autoturismelor BMW de import cu până la 25% pe piaţa locală.
Astfel, mulţi elveţieni au început să cumpere din Germania, Franţa sau Italia, trend care a afectat consumul din ţară.
Consiliul Concurenţei de la Zurich a început în 2010 o investigaţie privind BMW, după mai multe reclamaţii din partea clienţilor care au încercat să cumpere autoturisme BMW şi Mini din ţările vecine, dar au fost refuzaţi.
Potrivit autorităţii, o clauză din contractele BMW cu dealerii din Zona Economică Europeană, din care fac parte statele UE şi Norvegia, Islanda şi Liechtenstein, interzice vânzările către clienţi rezidenţi în afara Zonei, inclusiv din Elveţia, pentru a proteja dealerii elveţieni.
"Clienţii din Elveţia nu au putut profita de avantajele semnificative oferite de cursul de schimb. Izolarea pieţei elveţiene a condus la scăderea presiunilor competitive asupra preţurilor automobilelor noi BMW şi Mini din ţară", se spune într-un comunicat al instituţiei, citat de Mediafax.
BMW a anunţat că va face recurs în termenul legal de o lună.
"Respingem categoric acuzaţiile, argumentaţia şi suma cerută", a declarat un purtător de cuvânt al BMW, care susţine că a respectat în totalitate legile din Elveţia şi din Zona Economică Europeană.
În baza ratelor medii de schimb valutar din octombrie 2010 până în prezent, autorităţile elveţiene estimează că automobilele BMW erau cu până la 25% mai ieftine în Germania.
Autoritatea subliniză că importurile de automobile BMW şi Mini au stagnat din 2008, în timp ce ci