Dacă Bucureştiul se apropie de saturaţie în ceea ce priveşte spaţiile comerciale moderne, multe judeţe din România sunt încă neacoperite.
Dezvoltatorii care vor să construiască centre comerciale în România nu se pot plânge că nu au unde, având în vedere că există multe judeţe în care nu există spaţii comerciale moderne sau există prea puţine. Judeţele în care dezvoltatorii nu-şi pot pune problema de competiţie în rândul centrelor comerciale sunt Timiş, Argeş, Braşov, Sibiu, Alba Iulia, Prahova, Hunedoara, Bistriţa-Năsăud, Teleormani, Tulcea, Olt, Satu Mare, Ialomiţa, Vâlcea, Mureş, Brăila, potrivit unui studiu realizat de Sonae Sierra în parteneriat cu PricewaterhouseCoopers (PwC).
„Mai este loc pe piaţă pentru alte centre comerciale. Dacă analizăm numărul de centre comerciale din Bucureşti în comparaţie cu alte oraşe mari din regiune, vom vedea că acesta este departe de media acestora", a declarat Ingo Nissen, directorul pentru România al dezvoltatorului portughez de centre comerciale Sonae Sierra.
Ingo Nissen consideră că în Bucureşti mai este loc de unul-două malluri, dar şi pentru parcuri de retail. „Sunt, de asemenea, oraşe secundare care ar putea absorbi proiecte noi. Situaţia în ţară trebuie analizată oraş cu oraş, pentru că, de exemplu, Iaşiul este saturat, dar în Timişoara mai este loc", a completat oficialul Sonae Sierra. În opinia lui Ingo Nissen, în prezent sunt foarte multe proiecte în aşteptare, care multe dintre ele vor fi reluate odată cu revenirea pieţei.
40 de centre comerciale în România
În judeţe precum Cluj, Constanţa, Arad, Bihor, Iaşi, Suceava, Dolj, Mureş, Maramureş, Neamţ, Vaslui şi Botoşani, competiţia a devenit serioasă, mai arată raportul PwC.
În ceea ce priveşte competiţia pe piaţa românească, autorii studiului PwC consideră că intensificarea ei va duce la o nevoie sporită de co