Întreprinzătorii pornesc o afacere pentru că vor să o lase moştenire, arată o cercetare realizată de Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri.
Antreprenorii din mediul rural poate că nu ies în evidenţă la fel de mult ca oamenii de business de la oraşe, dar ei încep o afacere pentru care muncesc foarte mult şi pe care o lasă moştenire în familie.
„Antreprenorii din mediul rural sunt mult mai muncitori decât cei din mediul urban. Ei sunt mereu pregătiţi să intervină. Spre exemplu, am văzut un patron de la ţară care, atunci când s-a stricat un tractor, imediat s-a băgat sub el să-l repare. Cele mai multe afaceri sunt de familie, iar acestea sunt transmise generaţiilor următoare", a declarat Marius Bostan, preşedintele Fundaţiei Naţionale a Tinerilor Manageri (FNTM).
Bostan mai spune că pentru oamenii de afaceri de la ţară banii au o altă valoare. „De exemplu, cu 100 de lei poţi face mult mai multe lucruri în mediul rural decât în cel urban", a subliniat Bostan.
Neinformarea, o problemă
Antreprenorii din mediul rural nu sunt însă informaţi şi le lipseşte orientarea profesională. În acest scop, Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri a derulat programul „Rural Antreprenor" în perioada 2010-2012, care a instruit 400 de antreprenori sau oameni care intenţionau să-şi deschidă o afacere. Proiectul a fost realizat cu fonduri europene, iar investiţia s-a ridicat la 19 milioane de lei.
Preşedintele fundaţiei a mai spus că, înainte de începe acest proiect, a mers prin toată ţara şi a observat că există cam 10 antreprenori în fiecare sat, iar în România avem 12.000 de sate. Asta înseamnă că putem vorbi de aproximativ 120.000 de oameni de afaceri în mediul rural.
Pasiunea pentru olărit, un business
Omul de afaceri Ioan Briţă este unul dintre beneficiarii proiectului „Rural Antreprenor". El a început în 2003 o afacere, în casa buni