Aproximativ 84% dintre cumpărătorii care au efectuat plăți online recomandă prietenilor atât magazinul, cât și plata online, se arată într-un studiu desfășurat de PayU prin intermediul Shopping Experience Rank, un program de evaluare a satisfacției clienților în magazinele online partenere.
Studiul a luat în considerare 41.000 de evaluări oferite de cumpărătorii online în perioada 7 mai 2011 - 7 mai 2012.
Cea mai bună evaluare au primit-o magazinele online din retail și agențiile de turism, 94% dintre clienți apreciind experiența de cumpărare și plată ca fiind simplă, comodă și rapidă. De asemenea, cele mai multe magazine online au primit aprecieri pozitive pentru diversitatea gamei de produse, pentru politica de retururi și pentru suportul oferit la achiziția și plata produselor.
În cadrul aceluiași studiu, 90% dintre cumpărători apreciază companiile de telefonie, furnizorii de internet, cablu, utilități și alte servicii recurente pentru economia semnificativă de timp și pentru o mai bună organizare a bugetului de plăți lunare.
„Mi-a plăcut că putem să facem asta stând pe scaun la birou, fără drumuri, cozi, nervi, timp pierdut. Eu mă bucur foarte mult că am această posibilitate, sunt permanent in contratimp, am recomandat și prietenilor", a afirmat Aura S, cumpărător online.
În același timp, site-urile de reduceri conduc topul aprecierilor legate de preț, 90% dintre clienți declarându-se încântați de prețurile reduse și oferta diversă. 60% dintre ei au declarat, de asemenea, că prin aceste site-uri au avut acces la experiențe noi pe care în mod normal nu și le-ar permite.
"Rezultatele studiului arată cât de mult a evoluat piața în ultimii ani. Magazinele online investesc tot mai mult în calitatea serviciilor oferite pentru a se diferenția de competiție și pentru a crește nivelul de loializare. Pe de altă parte, cumpărătorul român a