În primele luni ale anului în curs, turismul a înregistrat o creştere notabilă, care face să pălească alte domenii importante din economie.
Numărul sosirilor în structurile turisticea crescut cu 13,5% în primele patru luni ale anului
Sursa: ARHIVA EVZ
Liderii USL, Victor Ponta şi Crin Antonescu, continuă să o ţintească în discursurile lor de demonizare a PDL pe Elena Udrea, ca pe un simbol al "unei proaste guvernări". Cu toate acestea, principalul domeniu gestionat de ea în timpul mandatului ministerial, turismul, creşte într-un ritm care nu are termeni de comparaţie în alte zone ale economiei româneşti.
Investiţii în promovare
România şi-a construit, în timpul mandatului Elenei Udrea, în mod profesionist, o strategie prin care să se deosebească de alte destinaţii turistice din lume.
Strategia are drept pilon central brandul de turism al României, un concept prin care le vorbim turiştilor despre natura nealterată şi peisajele feerice, autenticitatea tradiţiilor şi moştenirea culturală unică.
Proiectul de brand turistic este finanţat din fonduri europene cu 75 milioane de euro. Până acum au fost realizate brandul turistic şi planul de marketing pentru următorii patru ani. Ulterior, ministerul condus de Elena Udrea a implementat Planul de marketing începând din 2011.
Totodată, MDRT a alocat, în perioada 2009 – 2011, pentru dezvoltarea turismului, fonduri europene şi de la bugetul naţional de 812 milioane de euro, faţă de 20 de milioane de euro, în perioada 2006 – 2008. Din acestea, o mare parte a fost contractată în cadrul a aproximativ 500 de proiecte de dezvoltare a infrastructurii turistice şi de promovare, unele finalizate, altele în derulare.
Scădere a PIB, dar nu în turism
Produsul Intern Brut al României a scăzut, conform Institutului Naţional de Statis