Lucrările de extindere a digului maritim de larg trebuie să înceapă în câteva zile, altfel Portul nu va mai primi 150 de milioane de euro. Bătălia pentru contract atinge cote maxime.
„Adevărul" a semnalat încă de acum o lună faptul că Portul Constanţa ar putea primi fonduri europene pentru extinderea digului de larg, dar riscă să piardă această finanţare pentru că termenul-limită de începere a lucrărilor se apropie şi administraţia nu a desemnat încă firma care va realiza construcţia.
Iată că ne apropiem de acest termen (30 iunie) impus de finanţator şi lucrurile au rămas în acelaşi stadiu: licitaţia de atribuire este contestată, iar la nivelul instanţelor în care se judecă atribuirea se fac presiuni intensive de către unii dintre concurenţi. În plus, chiar autoritatea contractantă - Administraţia Portului Maritim Constanţa - s-a comportat oarecum ciudat pe parcursul licitării, evitând (spre exemplu) să verifice dacă unul dintre concurenţi are sau nu datorii la stat. Motivul invocat: nu are acordul ofertantului (!) Menţionăm că existenţa datoriilor l-ar descalifica automat pe respectivul concurent.
„Conform art. 181 din OUG nr. 34/2006, autoritatea contractantă are dreptul (nu şi obligaţia) de a exclude dintr-o procedură pentru atribuirea contractului de achiziţie publică orice ofertant/candidat care nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România sau în ţara în care este stabilit. Verificarea situaţiei financiare fiind un atribut exclusiv al autorităţii contractante şi, în lipsa unui acord al ofertantului vizat, nu putem furniza alte informaţii privind acest aspect", a transmis Administraţia Portului Constanţa, la solicitarea „Adevărul".
GSP: „Ne batem în justiţi