Renault SA consideră introducerea a două noi branduri de automobile sport şi de lux şi o extindere mai agresivă pe pieţele emergente pentru a reduce din dependenţa companiei de piaţa europeană.
Renault ar putea reintroduce brandul Alpine de automobile sport şi ar putea crea un nou brand de lux, a declarat Carlos Tavares, directorul de operaţiuni al companiei în cadrul unui interviu acordat Bloomberg săptămâna trecută.
Scăderea veniturilor
„Trebuie să fi competitiv pe piaţa mondială”, a declarat Tavares. „Acesta este motivul pentru care gestionăm această schimbare dintr-o companie concentrată pe Europa într-un constructor de automobile global”.
Citeşte de ce sindicaliştii de la Renault critică "loganizarea" brandului
Ambiţia lui Tavares de a introduce două noi tipuri de automobile survine scăderii puternice a vânzărilor companiei în Europa occidentală, unde compania a înregistrat doar 65% din veniturile pe 2011. Livrările de automobile sunt estimate că vor scădea cu 7% în 2012, al cincilea an consecutiv de declin, pe măsură ce consumatorii îşi reduc cheltuielile din cauza crizei datoriilor suverane, a anunţat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) într-un comunicat publicat la începutul lunii.
Conform acestui plan, Renault va deţine patru branduri de automobile, în total: Dacia, brandul românesc, oferind maşini ieftine, Renault oferind maşini mai mari cu mai multe opţiuni, Alpine oferind automobile sport iar Initiale Paris devenind brandul de lux. În prezent, cel mai scump automobil Renault este modelul Espace, al cărui preţ de bază este de 35.100 de euro. Modelul sedan A8 al brandului Audi deţinut de Volkswagen AG (VW) începe de la 78.780 de euro.
Află cum brandul Dacia a salvat Renault de la faliment
Scăderea vânzărilor
„Poate, într-o bună zi, vom avea şi un brand de