Camerele, instalate pentru prima dată la examen, pot avea un impact negativ asupra elevilor. Sursa: CODRIN PRISECARU
Dacă pentru examenul de bacalaureat toată lumea a fost de acord că sunt necesare camerele de luat vederi, pentru examenul susţinut de adolescenţii ce păşesc, pragul liceului, psihologii trag un semnal de alarmă. Cei aproape 200.000 de elevi de clasa a VIII-a care susţin, astăzi, prima probă a Evaluării Naţionale, vor da piept şi cu cei 4.500 de "ochi" ai camerelor instalate de Ministerul Educaţiei. Psihologii se tem că mulţi vor claca.
"Dacă tot au făcut o treabă, să meargă până la capăt. Vă spun eu, cei mici sunt relaxaţi şi nu-şi fac griji de camere. Furtişaguri se pot face şi dincolo de săli", crede Mihaela Gună, preşedintele Asociaţiei Părinţilor Elevilor,
una dintre susţinătoarele sistemului de supraveghere. Că elevii de gimnaziu sunt împăcaţi cu ideea unui examen "filmat" o spun până şi directorii de şcoală, bucuroşi că instruirea făcută de ei a funcţionat. "Am făcut tot ce ne-a stat în putinţă să nu fie un stres în plus pentru ei. Am glumit, le-am zis să zâmbească la camere", explică Maria Cojescu director-adjunct al Şcolii Centrale din Bucureşti.
Profesorii spun însă că subiectele sunt oricum extrem de accesibile, fără să mai ia în calcul camerele video. "Cel puţin la română, nimeni n-ar trebui să aibă probleme în a lua măcar un 6. Numai dacă au grijă să prezinte o lucrare îngrijită împuşcă 12 puncte, iar alte 10 le primesc din oficiu", spune Roxana Constandache, profesor de specialitate.
Considerată în ceilalţi ani o probă de foc, matematica se preconizează a fi la fel de uşoară precum limba română. "Chiar nu ar trebui să le pună probleme", crede Mitică Dudău, profesor de matematică.
Părerea psihologului
La vârsta buletinului, copiii sunt extrem de emotivi. "Afectaţi