Cu prețuri mai mari, dar volum mai mic și integrare locală mai redusă, Ford va face în primul an cât o treime din Dacia.
Intrarea în forță a Ford pe piața românească repornește competiția clasică dintre fabricile auto Pitești și Craiova, care a încetat în urmă cu patru ani, după ce Daewoo a dat faliment iar General Motors a refuzat să preia fabrica din România. După Oltcit respectiv Matiz, rivalulul Dacia este acum Ford B-Max, în urma unei investiții care va ajunge la 675 de milioane de euro și a unui ajutor de stat înjumătățit la 75 de milioane de euro, din cauza întârzierilor de producție.
Ford intenționează să construiaescă 60 de mii de autoturisme până la sfârșitul acestui an și 120 de mii în 2013. Capacitatea maximă este de 300 de mii pe an, însă compania este rezervată în privința prognozelor de vânzări.
Numeric, producția Ford ar fi de aproape 3 ori mai mică decât a Dacia, care produce 330 de mii de mașini pe an. Însă, dacă prețul fiecărei Dacii vândute este de 9500 de euro, în cazul Ford el va ajunge în jurul a 15.000 de euro (prețurile variază între 13.000 și 17.000 de euro).
Așa se face că Ford va ajunge să încaseze anual aproximativ 1,8-1,9 miliarde de euro, adică 60% din cifra de afaceri a Dacia, care depășește 3 miliarde de euro.
Din punctul de vedere al ponderii în PIB, contribuția Dacia este acum de 1,5% din PIB (nu toată cifra de afaceri este luată în calcul la formarea PIB ci doar valoarea adăugată). În cazul Ford, această cifră va fi de doar jumătate de procent, în condițiile în care producătorul se angajează să integreze local 60% din producție, față de 80%, cât este cifra în cazul Dacia.