Anul acesta, se împlinesc 140 de ani de la fabricarea primei locomotive românești, construite la Reșița. Astfel că, istoria orașului este pusă în valoare prin organizarea unor competiții pentru pasionații de viteză.
„Reșița are o tradiție în ce privește organizarea Campinatului Național de Viteză în Coastă, pentru că, la Poalele Muntelui Semenic este singurul traseu omologat din zona de vest a țării. Cum clubul ACM Sport este desprins din UCMR, anual scoatem în evidență câte o parte din trecutul industrial al orașului”, a spus Walter Fleck, ofițerul de presă al ACM Sport. Acesta spune că, din experiența anilor trecuți, numărul locuitorilor din vestul țării care vin să admire competiția, patronată de viteză, este de ordinul sutelor, ceea ce îi încântă și pe operatorii de turism de la Reșița. „Cum traseul este unic, iar competiții similare mai au loc prin Oltenia, ne așteptăm la un flux de admiratori ai acestui sport”, a adăugat Walter Fleck. În ce privește orașul de pe Bârzava, acesta nu are tradiție doar în industrie, ci și în domeniul practicării competițiilor de viteză. De exemplu, înainte de 1980, reșițenii în vârstă își amintesc faptul că în oraș concursurile erau organizate de comuniști. „S-au ținut și câteva etape ale Cupei Păcii și Prieteniei, campionat internațional la care participau echipaje din țările pe atunci socialiste, iar tradiția circuitelor în oraș a fost întreruptă când s-a dat în folosință tramvaiul în Lunca. Atunci, îmi amintesc că se alerga pe varianta Moroasa și sensul de mers de la Poliție spre Universitate, dar după 1989 a rămas viabil doar traseul din Valea Domanului”, a declarat Ionică Țunea, un pensionar în vârstă de 74 de ani, din cartierul Moroasa.
Campionatul Național de Viteză în Coastă începe vineri și se încheie duminică.