Cheltuielile pentru aparatul de lucru al primului-ministru în perioada 2009-2011 au totalizat peste 8,6 milioane lei, cele mai mari sume fiind alocate pentru salarii, protocol şi locuinţele de serviciu ale angajaţilor, circa 100.000 lei fiind cheltuite şi pe deplasările la domiciliu ale personalului
Situaţia este prezentată într-un audit finalizat la nivelul Secretariatului General al Guvernului (SGG) şi care vizează activitatea fostului Executiv, citat de Mediafax.
Auditul relevă că fondurile cheltuite pe parcursul celor trei ani analizaţi pentru aparatul de lucru al primului-ministru au totalizat 8,65 milioane lei, atât pentru locuinţe de serviciu şi acţiuni de protocol, cât şi pentru deplasarea la domiciliu a angajaţilor.
Cea mai mare pondere în totalul cheltuielilor o au salariile (5,8 milioane lei), acţiunile de protocol (1,5 milioane lei pentru consum pe cabinet, şedinţe de guvern şi alte şedinţe) şi costul aferent locuinţelor de serviciu (682.655 lei).
Alte fonduri au fost cheltuite pentru deplasări externe (294.256 lei), deplasări interne (212.692 lei) şi deplasări la domiciliu (104.770 lei).
Un document redactat de fostul Guvern în martie 2011 indica faptul că Executivul a cheltuit în 2010 aproximativ 400.000 lei pentru cazarea în Bucureşti a consilierilor guvernamentali şi angajaţilor SGG.
Pe lista persoanelor indicate atunci din cadrul Secretariatului General al Guvernului pentru care au fost finanţate locuinţele de serviciu se regăsesc 53 de secretari de stat din aparatul de lucru al primului-ministru, subsecretari de stat, consilieri şi secretari personali ai premierului, directori de cabinet şi inspectori guvernamentali.
La preluarea mandatului, premierul Victor Ponta a anunţat că toate instituţiile au sarcina să efectueze un audit privind activitatea fostului Guvern, mai ales pentru a constata dacă există grave