Extinderea Magistralei 4 de metrou, de la Parc Bazilescu până la Lacul Străulești, ar putea modifica semnificativ zona de nord a Bucureștiului: stadion de fotbal, pasaj rutier și agrement pe lac.
Un proiect de urbanism realizat de firma Western Outdoor pentru Metrorex implică schimbarea radicală a zonei aflată deasupra prelungirii Magistralei 4 de metrou, între Parc Bazilescu și Lacul Străulești. Potrivit arhitectului Sorin Gabrea, proprietarul firmei Western Outdoor, acest proiect are toate avizele de la Metrorex, firmă care ar urma să suporte costurile, şi se află în acest moment în stadiu de dezbatere publică.
Potrivit proiectului în cauză, în zonă vor fi construite o autogară și un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în stația de metrou. Deasupra peronului se vor afla un stadion de fotbal și o parcare cu trei etaje, cu spații verzi pe acoperiș. Pentru decongestionarea traficului, proiectul presupune și realizarea unui nou pasaj rutier. Arhitecții s-au gândit și la partea de agrement a zonei, astfel încât au inclus în proiect și dotarea Lacului Străulești cu debarcader și ecluză pentru ambarcațiuni mici. De asemenea, propunerea firmei Western Outdoor include și prelungirea liniei de metrou, construită sub lac, până la centura Capitalei.
Conform proiectului, stația de metrou Străulești va fi amplasată în zona cu același nume, în subsolul fostei baze sportive, unde, în prezent, este un teren viran. Stația va fi construită sub formă de depou cu șase peroane. În același loc au fost prevăzute o autogară și un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în stația de metrou. Totodată, călătorii vor beneficia și de o parcare pe trei niveluri, cu spații verzi pe acoperiș.
Parcare pentru mașini, la metrou
„Un aspect inedit pentru o stație obișnuită de metrou din Capitală îl reprezintă faptul că vor fi construite parcări pe laturile