Odată cu începutul sezonului vacanţelor şi în condiţiile în care milioane de europeni intenţionează să călătorească în interiorul şi în afara Uniunii Europene, există anumite aspecte ale călătoriei de care oamenii trebuie să ţină cont.
Fie că acestea se referă la deţinerea unei asigurări de sănătate, la soluţionarea litigiilor legate de călătorie cu un operator sau la călătoria cu un animal de companie, aceste sugestii oferă indicii utile cu privire la modul în care Uniunea Europeană acţionează pentru a ajuta şi pentru a oferi asistenţă cetăţenilor UE care călătoresc.
Reprezentanţii Comisiei Europene au publicat mai multe sfaturi pentru posibilele probleme ale cetăţenilor europeni care merg în vacanţă.
Cine mă poate ajuta în caz de urgenţă medicală?
Intenţionaţi să călătoriţi în UE, Islanda, Liechtenstein, Norvegia sau Elveţia? Dacă da, nu uitaţi să luaţi cu dumneavoastră cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS). Cardul vă scuteşte de complicaţii, timp şi bani pierduţi în cazul în care vă îmbolnăviţi sau suferiţi un accident în afara ţării. Cardul este eliberat gratuit de către sistemul naţional de asigurări de sănătate. Cardul garantează accesul la îngrijiri medicale de urgenţă în aceleaşi condiţii şi cu aceleaşi costuri (tratamentul putând fi gratuit în anumite ţări) valabile pentru persoanele asigurate din ţara respectivă.
Un ghid practic privind modul de utilizare a cardului în cele 27 de ţări ale UE, în Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia este în prezent disponibil ca aplicaţie pentru smartphone. Aplicaţia cuprinde informaţii generale despre card, numerele de telefon de urgenţă, tratamentele care sunt acoperite şi costurile, modul de a depune o cerere de rambursare şi pe cine să contactaţi în cazul în care aţi pierdut cardul.
Unde să sun în caz de urgenţă?
112 este numărul e