Preşedintele francez Francois Hollande şi guvernul său au decis să-şi înceapă mandatul punând în practică mai multe măsuri de austeritate, pentru a demonstra că stilul promis în campanie, "cu picioarele pe pământ", este unul viabil.
Preşedintele şi premierul au cerut să le fie redus luxul oficial, de care s-ar fi bucurat, se pare, fostul lider de la Palatul Elysee, Nicolas Sarkozy.
În politică, simbolurile sunt foarte importante, comentează publicaţia americană "New York Times", arătând că Hollande a luat trenul pentru a ajunge la Bruxelles, iar miniştrilor le-a cerut să folosească şi ei transportul pe calea ferată cât de des posibil, iar în călătoriile cu avionul să zboare la clasa economică a liniilor comerciale.
Şi maşinile oficiale au fost schimbate, cu unele mai mici şi mai puţin luxoase. Hollande a renunţat la Citroen C6, pentru un Citroen mai mic, hibrid, dar la fel de elegant, DS5. A redus numărul şoferilor săi de la 3 la 2 şi , în plus, i-a obligat să oprească la culoarea roşie a semaforului.
Fără maşini luxoase şi şampanie scumpă
Premierul Jean-Marc Ayrault a renunţat şi el la Citroen C6 pentru o maşină mai ieftină Peugeot 508. Ministrul pentru Locuinţe, ecologista Cécile Duflot, a cerut chiar patru biciclete oficiale pentru guvern.
Şampania pentru recepţii a fost înlocuită cu un vin alb mai ieftin, Muscadet, iar preţurile de la restaurantul guvernului, care erau extrem de mici, au crescut moderat, notează sursa citată. Până şi măsurile de securitate au fost puţin reduse. Miniştrii adjuncţi nu mai au pază şi protecţie, iar numărul angajaţilor serviciului de pază de la Preşedinţie a fost tăiat cu o treime.
Ayrault a solicitat miniştrilor săşi reducă bugetele oficiale cu 7% în 2013 şi încă 4% în fiecare an, în următorii patru ani. Aşa cum a promis în cam panie, Hollande a tăiat salariile ministeriale cu 30% (inclusiv al să