SOS Dogs nu se va mai ocupa de câinii vagabonzi din Oradea. Consiliul Local a transferat marţi gestionarea problemei câinilor comunitari în responsabilitatea Administraţiei Domeniului Public. Măsura a fost luată ca urmare a încetării contractului de asociere încheiat în 2002 între municipalitatea orădeană şi Fundaţia pentru Protecţia Câinilor Comunitari. „Încetarea asocierii nu a venit la solicitarea Primăriei, ci a fundaţiei", a precizat directorul tehnic al Primăriei, Micea Ghitea.
La începutul lunii iulie, fundaţia a informat în scris municipalitatea că, din raţiuni financiare, este nevoită să ceară alocarea lunară a sumei de 8.000 euro pentru întreţinerea câinilor fără stăpân. Întrucât conducerea Primăriei nu a dat curs acestei solicitări, pe considerentul că suma este prea mare, FPCC a cerut denunţarea contractului de asociere.
Consiliul Local a desemnat marţi o comisie de specialişti care să se ocupe de inventarierea bunurilor de la adăpostul de câini aparţinând asocierii, activitatea urmând să fie preluată de la 1 septembrie de către ADP. „Până la 1 septembrie vom avea şi locaţia şi personalul necesar pentru a gestiona această activitate fără probleme", a declarat directorul ADP, Liviu Andrica.
Benzină pentru poliţişti
În cadrul şedinţei de joi, consilierii locali au mai aprobat cu unanimitate de voturi şi fără obiecţiuni rectificarea bugetului local pe anul în curs. Astfel, aleşii orădenilor au dat curs, cererii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, care a solicitat acordarea unui sprijin financiar constrând în carburanţi în valoare totală de 15.000 lei. Conform proiectului de hotărâre, acest sprijin este necesar „pentru activităţile de patrulare auto, constatare şi luare de măsuri legale faţă de persoanele care încalcă normele de convenţuire socială prin comportamentul pe care îl manifestă".
Printre modificările făcute în buget