Orice şofer care a ajuns pe DN 22 (zis şi E 87), considerat drum european, ştie care sunt condiţiile de trafic. Pentru toţi ceilalţi care au ambiţii de a ajunge la mare, un tulcean a postat imagini grăitoare pe site-ul YouTube.
În Tulcea există drumuri judeţene, poate chiar şi comunale pe care se circulă mai bine de atât. Pe o porţiune a drumului Tulcea – Constanţa se circulă cu 30, maxim 40 de kilometri la oră.
Iar aceasta este partea bună a lucrurilor: mai departe, gropile au acaparat carosabilului, astfel încât drumul spre mare (mai ales în porţiunea de după Baia) a devenit coşmarul oricărui şofer.
„Este îngrozitor. Iar ce vedeţi la Baia este doar o mică parte din ce se întâmplă pe acest drum. Aud de doi ani de planuri de reabilitare, am văzut muncitori pe drum, dar mi se pare că nimic nu se mişcă. Cel puţin nu în bine“, spune Alexandru, un tânăr din Baia, care face naveta la Constanţa.
Alţii apreciază intenţiile de reabilitare, dar nu înţeleg de ce au fost alese momentele lucrărilor atât de prost. „Au început să spargă asfaltul exact în iunie, când a început sezonul. Vor sta cu drumul aşa, acoperit cu pietre, până se termină vara, şi eventual undeva în toamnă se va putea circula cât de cât decent pe el. La timp pentru următorul sezon estival. Nu puteau să înceapă lucrările cu două luni mai devreme? Nu, în România nu se poate face ceva bun cap coadă“, spune Cristiana, din Tulcea.
La începutul acestei luni, prefectul de Tulcea, Lucian Simion, s-a întâlnit cu reprezentanţii S.C. VEGA 93 Galaţi (firma care realizează lucrarea) şi Direcţia de Drumuri şi Poduri Constanţa (instituţia care implementează proiectul de reabilitare a şoselei) pe tema reparaţiilor capitale a DN 22 (pe porţiunea de la Două cantoane la Constanţa). Conform celor asumate de constructor, până la data de 15 august 2012 vor fi asfaltaţi 24 de kilometri de drum na