Autorităţile doresc să modernizeze nordul Capitalei, cu sacrificiul arhitecturii, al istoriei şi al spaţiilor verzi, susţin arhitecţii. Proiectul include pasaje, parcări şi un mall subteran.
Preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România (OAR) Bucureşti, Mircea Ochinciuc, acuză Primăria Capitalei de ruinarea zonei de nord a oraşului. „Municipalitatea vrea să pseudo-modernizeze Capitala, distrugând valorile istorice şi arhitecturale, spaţiul verde, promenadele şi pistele pentru biciclişti", afirmă Mircea Ochinciuc.
Este vorba despre construirea a trei pasaje auto care au rolul de fluidizare a traficului, însă care „ruinează Bulevardele Kiseleff, Prezan şi Aviatorilor", spun urbaniştii.
Reprezentanţii OAR se luptă pentru a proteja cele trei bulevarde istorice, unde Primăria Capitalei intenţionează să construiască trei pasaje auto pentru care se va excava masiv în zonă, desfiinţând trotoare, piste pentru biciclete, vegetaţie, dar şi intrarea în parcul Herăstrău de la Charles de Gaulle. Lucrările nu iau în calcul istoria şi arhitectura bulevardelor, dar mai ales încurajează traficul auto rapid din nord spre centrul Capitalei, aducând oraşul cu zeci de ani în urmă comparativ cu alte capitale europene, unde edilii au dezvoltat şosele de centură pentru a fluidiza traficul şi pentru a proteja centrele istorice.
Mall subteran de 8.000 de metri pătraţi
Lucrările presupun construirea unor rampe de intrare a maşinilor în pasaje cu lungimea de 400 de metri fiecare. Pe toate cele trei bulevarde se vor construi rampe de intrare şi ieşire (câte două pe ambele sensuri), cumulând aproape cinci kilometri. Proiectul este legat de construcţia parcării subterane de la Charles de Gaulle, căreia i se va alătura un mall subteran cu o suprafaţă de 8.000 de metri pătraţi.
„Problema arhitecţilor şi a istoricilor nu este nici parcarea şi nici mall-ul su