Un român se află în conflict cu Mercedes România şi Ţiriac Auto pentru că aceste companii nu vor să-i schimbe maşina care a avut deja zece reparaţii după numai 54.000 de kilometri.
"Există două feluri de maşini: Mercedes Benz şi restul. Prin faptul că eşti posesorul celei mai prestigioase mărci de automobile din lume, meriţi felicitările noastre. (...) Noi, cei de la Casa Auto Bucureşti asta ne şi dorim: un club select în care să împărţim aceleaşi valori şi sentimente pentru un simbol. Noi îţi vom fi recunoscători în fiecare zi". Rândurile de mai sus provin din scrisoarea pe care Călin Călăraşu a primit-o în 2009, atunci când a plătit 84.000 de euro pentru un autoturism nou, exclusivist, Mercedes GL 420 CDI.
Numai că respectul despre care se vorbea în respectiva misivă a rămas, în viziunea cumpărătorului cu dublă cetăţenie româno-germană, doar o vorbă pe o hârtie. Asta pentru că după numai 1.300 de kilometri au apărut deja prima imperfecţiune la maşina pe care şi-o cumpărase: a cedat pompa spălătorului de parbriz. Dar acesta a fost doar cea mai mică dintre defecţiuni. „După două luni de la achiziţionarea maşinii, au apărut primele probleme tehnice legate de funcţionarea defectuoasă a cutiei de viteze automate, care mi-au pus efectiv în pericol viaţa", ne-a povestit Călin Călăraşu despre epopeea sa care durează deja de patru ani.
„Vreau să intru în depăşirea vehicolului din faţa mea, care mergea cu o viteză de 60-70 de kilometri la oră şi constat că în acel moment motorul se turează la 4.500-5.000 de rotaţii în zadar, cutia de viteze nu reacţionează. Numai experienţa de 35 de ani de condus ne-a ferit de accidente. Vehiculul schimba vitezele în mod nefiresc şi aleatoriu", a explicat acesta cum şi-a dat seama că autoturismul său de lux are o gravă problemă.
Comportament haotic şi periculos
Omul a mers la firma care i-a vândut maşi