Când au fost respectate termenele, porţiunilor date în folosinţă le-au lipsit diverse elemente
Construcţia de autostrăzi a rămas în umbra disputelor politice în ultimele luni, iar rezultatele încep să se vadă pe teren. Tactica amânării termenelor limită, exersată fără mare succes în luna iunie, a fost urmată de una a discreţiei. Concret, nu se mai fac declaraţii despre când vor fi finalizate tronsoanele de autostradă, iar inaugurările se fac cât mai aproape de termenul stabilit, indiferent de starea drumului.
Din cele cinci tronsoane de autostradă programate a fi finalizate în acest an, două au fost deja date în folosinţă, însă nu aşa cum era programat. Pe sectorul Bucureşti- Ploieşti nu există spaţii de servicii şi nu se poate intra sau ieşi decât pe la capetele drumului. În plus, autostrada nu ajunge până în Bucureşti, ci doar până la şoseaua de centură a Capitalei. Chiar şi pentru acest rezultat, termenul de 30 iunie dat de actualul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, la instalarea în funcţie, a fost depăşit cu aproape o lună. Între Cernavodă şi Medgidia, este gata o singură bandă pe sens, după modelul de anul trecut dintre Murfatlar şi Agigea.
Despre celelalte tronsoane care ar trebui să fie gata în 2012 nu se mai aude nimic dinspre Guvern.
Mai generoşi cu informaţiile au fost cei de la Spedition UMB, care estimează că vor finaliza lotul 1 al sectorului Timişoara-Lugoj, de doar 10 km, până la sfârşitul lunii august, după ce iniţial estimau luna iulie.
Bucata de autostradă de 18 km dintre Spinuş şi Biharia, parte a tronsonului Suplacu de Barcău-Borş, rămâne, oficial, cu termenul de finalizare în noiembrie 2012, însă ştirile despre ea lipsesc cu desăvârşire. În continuarea tradiţiei de până acum, am putea avea şi 18 km de autostradă fără asfalt, doar pentru maşini de teren, inaugurată însă la termen.
Ultima pe listă, Deva- Oră