În spaţiul public se discută despre modul, adică scorul votului cu care se va decide de către CCR valabilitatea (validarea) sau nevalabilitatea (invalidarea ) referendumului pentru demiterea preşedintelui.
Chiar CCR, despre care presa presupunea că va discuta explicit această problemă şi că va lua o decizie în acest sens la şedinţa din 14 august 2002 la care au participat toţi cei nouă judecători, a răspuns indirect acestei chestiuni căci din referirea CCR, rezultă în mod implicit, prin două citări ale textului de lege care reglementează problema, că nu are de luat nici-o decizie speciala, lucrurile fiind complet reglementate în art 47 alin.(1), din Legea de funcţionare a CCR.
Astfel, în comunicatul din 14 august 2012, CCR precizează:Prin urmare, cu majoritate de voturi, Plenul Curţii Constituţionale a decis:"
1.Hotărârea nr.3 din 2 august 2012 a fost dată în materia soluţionării contestaţiilor introduse în legătură cu procedura referendumului şi nu în materia valabilităţii referendumului, asupra căruia Curtea urmează a se pronunţa în baza art.47 alin. (1) din Legea nr.47/1992.
2. Completarea operată de judecătorul-raportor nu influenţează şi nu poate influenţa hotărârea pe care CCR urmează să o adopte conform art.47 alin.(1) din Legea nr.47/1992."
Textul articolului invocat este: Art.47. - (1) Plenul CCR decide cu o majoritate de două treimi asupra valabilităţii referendumului.
(2) Hotărârea CCR stabileşte dacă a fost respectată procedura pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului şi confirmă rezultatele acestuia. (
3) Înaintea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, hotărârea CCR se prezintă Camerei Deputaţilor şi Senatului, întrunite în şedinţă comună.
Adică art 47 din legea 47 a CCR, articol care nu poate fi modificat de Curte, la alin.(2) rezolvă problema respectării procedurii şi confirmă rezultatele