Ziua 11 : joi 21 iunie. Încep să lucrez ?
Azi am plecat spre birou cu Damien care trebuie să ţină un training cu un grup de voluntari naţionali (adică din Ghana). Cerul e întunecat, o să plouă. Aşa că îmi iau în rucsac bluza impermeabilă. Ne-am oprit la un centru de copiere şi imprimare să ia Damien nişte cărţi pe care ar fi trebuit să i le lege cu spirală de ieri. Bineînţeles că nu le-au făcut încă. Aşteptând, mă uit pe stradă. Tarabele sunt goale, văd foarte puţini oameni. Toată lumea stă ascunsă de ploaie.
O cerşetoare îşi alăptează copilul pe marginea unui trotuar. Când începe să plouă, se adăposteşte. Toate femeile de pe aici îşi poartă copiii mici agăţaţi pe spate într-un fel de sac făcut din pânză subţire, imprimată ca şi hainele, care vine înfăşurat până peste umeri. Nu înţeleg cum e forma sacului. Vreau să-i fac o poză. Se uită la mine şi o întreb prin semne dacă pot să o fotografiez. Ea întinde mâna să-i dau bani. Îi dau un cedi. Investiţie bună, mi-a ieşit o poză excelentă.
Ploaia ţine puţin aşa că mergem la birou. În sfârşit, în a patra zi la birou Bashiru începe să-mi prezinte proiectele organizaţiei. Link School Program organizează înfrăţirea între şcolile de aici şi cele din Nord (Irlanda, Anglia, America). Terminologia consacrată în domeniul dezvoltării internaţionale se referă la ţările dezvoltate (Europa, America, etc) sub numele de “Nord”, iar la cele sărace din Africa, America de Sud şi Asia sudică sub numele generic de “Sud”. Ţările care au crescut în ultima vreme sunt numite cu acronimul BRICS – Brazilia, Rusia, India, China, Singapore (unii zic South Africa pentru S). Apoi e programul SPR, School Performance Review, în care LCD (Link Community Development, organizaţia unde lucrez) organizează evaluarea calitativă a învăţământului în şcoli. GES, inspectoratul lor şcolar, face doar o evaluare cantitativă: număr de el