Ford Motor a prezentat joi la salonul auto de la Amsterdam versiuni noi ale principalelor sale modele, între care şi un Mondeo asemănător cu Aston Marin, pentru a recâştiga în Europa clienţii corporatişti pierduţi în favoarea automobilelor germane de lux, reltează Bloomberg.
Timp de mai multe decenii Mondeo a fost automobilul de serviciu preferat în Europa, fiind încăpător, confortabil şi conservator şi considerat perfect pentru directorii de mid-level, care au devenit cunoscuţi ca "Mondeo Men".
Odată ce criza economică din Europa a dus la prăbuşirea vânzărilor de maşini, brandurile germane de lux au intrat pe piaţa automobilelor pentru companii, transformând "Mondeo Men" în conducători de BMW Serie 3, Audi A4 şi Mercedes Clasa C.
Vânzările de automobile Mondeo au scăzut cu 11,5% în acest an şi cu circa două treimi în ultimii 10 ani.
"Dacă şofezi pe autostrăzile europene, sunt pline în timpul săptămânii de BMW Serie 3, cu oameni care se duc să vândă produse sau la întâlniri de afaceri. Acum zece ani ar fi fost plin de Ford Mondeo", a declarat Garel Rhys, preşedintele Centrului pentru Cercetări în Industria Auto din Cardiff, Ţara Galilor.
Directorul general al Ford, Alan Mulally, a prezentat joi, în sala Ziggo Dome din Amsterdam, unde Madona a susţinut un concert în iulie, mai multe versiuni noi ale principalelor modele ale companiei, între care şi Mondeo, proiectat să arate cu un Aston Matin, maşina preferată a lui James Bond şi fostă divizie a Ford.
Mulally a mai prezentat o nouă versiune a Fiesta şi a anunţat că va aduce automobilul sport Mustang în Europa.
Alte maşini prezentate sunt crossover-ul Kuga şi SUV-ul compact Ecosport, care va fi disponibil pe piaţa europeană peste 18 luni şi va concura cu modelul Juke.
Ford urmează să aducă pentru prima oară în Europa SUV-ul de dimensiuni medii Edge.
Grupul ame