Dacă vânzătorul nu-ți mulțumește la sfârșit și nu te invită să mai treci pe la magazin, înseamnă că încalcă regulamentul și ar putea fi concediat. Într-un showroom auto, agentul de vânzări era atât de indiferent încât nici nu s-a uitat la „clientul misterios”. Raportul acestuia a fost demolator.
1 /.
Angajații din comerț pot fi concediați fără ca măcar să știe de la ce li se trage. Știați de exemplu că orice vânzător este obligat să vă întâmpine cu „Bună ziua” și cu întrebarea „Cu ce vă pot ajuta”? Știați că fiecare lucrător de la standuri trebuie să vă prezinte minim două variante la produsul pe care îl doriți? Știați că sunt obligați să vă recomande accesorii, produse complementare, la ceea ce ați decis să cumpărați? Și să vă conducă de fiecare dată până ieșiți din zona standurilor de care răspund?
Sunt lucruri pe care cei mai mulți dintre vânzători nu le fac. Și pentru asta s-a inventat instituția „clientului misterios”. Un raportor sub acoperire ne-a dezvăluit observațiile sale din cele mai recente experiențe personale.
Ținuta obligatorie: fără șlapi sau sandale
Una dintre firmele care realizează astfel de cercetări a declanșat, de circa o săptămână, verificări amănunțite la un mare retailer de bricolaj, cu centre comerciale în toate marile orașe din țară.
Mai mult de zece vizite sunt destinate diverselor raioane, de la cel în care se vând vopseluri și până la cel cu gresie și faianță. Instructajul trimis „clienților misterioși” este complex și pornește de la modul de identificare a angajaților și tipul de ecuson pe care aceștia trebuie să-l poarte.
„Fii atent la ținuta consultantului de vânzări! Acesta ar trebui să poarte tricou cu sigla, pantaloni lungi de culoare închisă și încălțăminte potrivită (nu sandale sau șlapi). Casierele trebuie să poarte tricou și vestă. Biroul de Informații: sacou și pantalon n