Regia Autonomă de Transport Bucureşti a introdus un nou sistem de alimentare cu combustibil a autobuzelor, capabil să monitorizeze şi să gestioneze traseul carburantului, de la furnizor până la consumul efectiv al acestuia. EVZ a prezentat în exclusivitate cum zeci de dulapuri ale angajaţilor Regiei erau pline de bidoane cu motorină, furtunuri sau alte sisteme artizanale cu ajutorul cărora se fură carburantul. Dacă acum cinci ani se fura cu cisterna, în 2011 se fura cu sticla de cinci litri de apă minerală şi cu PET-ul de bere.
1 /.
Noul sistem de management al combustibilului, introdus în toate cele opt autobaze RATB, este format dintr-o componentă tehnologică, ce constă în pompe de alimentare, rezervoare şi instalaţii aferente, precum şi una informatică, prin care se asigură monitorizarea şi alimentarea cu carburanţi.
În cadrul sistemului, autobazele au fost dotate, pe lângă echipamentele de alimentare, şi cu sistem de supraveghere video şi alarmare anti-incendiu.
La fiecare alimentare, conducătorii auto sunt identificaţi pe baza cardului propriu de acces în sistem şi a camerelor video, iar autobuzele, pe baza unui dispozitiv special montat pe rezervor.
Alimentarea efectivă este posibilă numai dacă sistemul îl recunoaşte pe conducătorul auto înregistrat, precum şi vehiculul alocat acestuia.
De asemenea, sistemul de monitorizare asigură controlul şi confirmarea cantităţii de carburant existente în rezervoarele staţiilor de alimentare, cât şi a cantităţii de carburant distribuit pentru fiecare vehicul, facilitând astfel urmărirea, în timp real, a stocurilor de carburant, a consumurilor, precum şi a calităţii combustibilului (temperatură, densitate etc). Fostul şef al RATB, Adrian Criţ, este primul director general al Regiei care a reușit să implementeze un asemenea sistem.
Citiți și: EXCLUSIV EVZ. VEZI cum fură motorină şoferii RATB