Andrei Marga şi-a prezentat programul de „guvernare" al ICR în ziarul „Ziua de Cluj", aruncând şi mai mult în ceaţă soarta culturii naţionale şi a promovării sale.
Dezicându-se de vechiul „regim" al lui Horia Roman Patapievici, înscăunatul în absenţă, căci n-a catadicsit să se prezinte în comisia de cultură a Parlamentului, propune promovarea cu precădere a operelor şi autorilor „validaţi", care să corespundă gustului „majorităţii" populaţiei, şi mai puţin a experimentului. „ICR s-a preocupat, în ultimii ani, să etaleze noi experimente, dar eşecurile nu sunt mai puţine decât reuşitele. Atunci când este vorba despre reprezentarea culturii naţionale, ICR trebuie să pună în prim-plan iniţiativele culturale reuşite, operele validate, autorii care au creat efectiv momente istorice, iar toate acestea există în România. O schimbare de accent, în favoarea operelor validate, este indispensabilă dacă vrem să asigurăm prestigiu cultural ţării noastre", zice Andrei Marga.
„Iar se va umple lumea de Stele, de Arşinei şi de ansambluri de muzică populară", a făcut un „pariu" regizorul Andrei Şerban, unul dintre beneficiarii „feudalizării ICR" (ca să îl cităm pe Marga), alături de alţi „experimentalişti", precum Liviu Ciulei, Lucian Pintilie sau Cristian Mungiu. Mai mult, Andrei Marga şi-a programat, în devălmăşie, să se ocupe de tot felul de lucruri care intră în atribuţiile altor instituţii, precum promovarea realizărilor ştiinţei, tehnicii, economiei, dreptului, învăţământului universitar, toate obiective lăudabile, dar care nu au nici în clin, nici în mânecă cu activitatea ICR.
Dacă mulţi dintre oamenii de cultură români, citind programul în 12 puncte, cât numărul apostolilor (că tot face Marga trimiteri mistice la Angela Merkel şi la aserţiunea domniei sale, conform căreia „Nici Iisus nu a fost apolitic"), s-au mulţumit să ridice din umeri aşteptând să