Anul scolar 2012-2013 incepe cu multe lucruri rezolvate si cu o Ordonanta de Urgenta pentru deblocarea posturilor din sistem, care sa permita angajarea personalului necesar pentru desfasurarea procesului de Educatie. Actuala conducere a Ministerului Educatiei a reusit, intr-un timp foarte scurt, de pe 18 mai pana astazi, sa rezolve cea mai mare parte din problemele create de aplicarea masurilor din legea Educatiei, astfel incat anul scolar sa poata incepe cu bine. Probleme au fost multe, incepand de la mobilierul pentru clasa pregatitoare, pana la pregatirea profesorilor care vor preda la aceste clase, insa s-au gasit solutii, astfel incat mai sunt putine cazuri care nu au fost rezolvate in totalitate. "Exista mobilierul scolar, dar nu in toate scolile este cel care trebuia achizitionat, deoarece sunt cativa furnizori care au intarziat termenul de livrare. In aceste cazuri, scolile au imprumutat mobilier de la gradinite, iar copiii vor avea pe ce sa invete. Urmeaza ca mobilierul care trebuia achizitionat sa ajunga in fiecare scoala. Exista cateva firme care au produs acest dereglaj. Unora li s-a reziliat contractul, insa au fost situatii in care nu s-au gasit alte firme disponibile sa preia comanda in acea zona, inscriindu-se in termenul limita', a declarat, pentru Jurnalul National, secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar Stelian Fedorca.
127.000 de seturi de mobilier au fost achizitionatre pana astazi, fiind dotate 93% dintre scoli, insa 5.216 seturi de mobilier lipsesc in acest moment, vinovate fiind firmele SC Furnisa SRL din Cluj, SC Eurodidactica SRL, din Otopeni, SC Mobconstruct SRL din Bucuresti, SC Abyconstruct SRL si SC Somet SRL. Materialul didactic a ajuns intr-o proportie destul de mica la scoli, din cauza procedurilor de achizitie care au inceput foarte tarziu, dupa 13 iunie, in urma unei serii de proceduri foarte complicate car