Facebook a declarat sus si tare ca reteaua sociala este “gratuita si va ramane asa intotdeauna”. Si inca este, intr-adevar – asta daca nu vrei ca mai multi prieteni de-ai tai sa vada ce ai de spus.
Gigantul social media lanseaza, intai in SUA, o optiune care permite utilizatorilor sa plateasca pentru a-si promova post-urile mai eficient catre prieteni, exact cum fac si advertiserii in prezent. Facebook a testat serviciul in Noua Zeelanda si, treptat, l-a introdus in mai mult de 20 de tari.
Oficialii Facebook au spus ca promovarea unui post pe bani – precum un anunt de vanzare a unui obiect sau o stire importanta precum casatoria -, va aparea mai sus in feed-urile de stiri ale prietenilor. Citeste si:Ce modificari esentiale au avut loc la Facebook in 2012? (TIMELINE)Sunteti pregatiti pentru doua noi butoane pe Facebook? �Want� si �Collect�, in testeGartner: pana in 2014, circa 15% din opiniile emise prin social media vor fi FALSE
“Uneori un anumit prieten ar putea sa nu observe post-ul tau, mai ales daca au scris mai multi oameni simultan/recent”, a scris Abhishek Doshi, inginer software la Facebook.
Reprezentantii retelei sociale nu au spus ce preturi vor trebui sa achite cei ce vor dori ca posturile lor sa se faca remarcate. Totusi, miercuri, mai multi utilizatori au raportat ca au vazut un pret de 7$ pentru fiecare update pe care doreau sa-l promoveze.